Disparuti de Michael Grant, recenzie carte

•
  •
  •
  •
  •

Dispăruți de Michael Grant, recenzie carte

Nu am căutat niciodată scuze pentru a nu deschide o carte. Uneori aleg un volum la întâmplare fără să mă gândesc ce ar putea ascunde între paginile sale. Mă atrage coperta sau titlul, fără să am habar despre autor. Nu mă gândesc nicicând că o carte, indiferent de subiectul abordat, ar fi o pierdere de timp, din contra, tot ce vine la pachet cu acest gest sunt doar beneficii, pentru că cititul ne face mai liberi, aduce un sens vieții, mărește capacitatea de concentrare, aduce un plus de experiență, ne învață să visăm, să dorim, să ne dezvoltăm imaginația și multe altele…

La „Dispăruți” de Michael Grant, cartea de astăzi, m-a intrigat descrierea, când am ales-o de pe site-ul targulcartii.ro. Inițial m-am gândit că este o distopie, genul de carte de care am prins drag în ultimul timp, însă cartea merge mai mult spre SF, o ficțiune perfect construită, care să te atragă cu o doză calculată de mister, ca mai apoi să te lase gânditor, dorindu-ți să afli mai mult.

Începutul pare interesant și atrăgător. Povestea este fascinantă, se citește repede și iar complotul se învârte în jurul unui subiect unic sau cel puțin eu nu am mai citit nimic asemănător.

Cartea am luat-o cadou pentru ziua fiului meu, care adoră să citească. Încă de acum câțiva ani, când am descoperit că pot avea cărți la doar câțiva lei, biblioteca fiului meu crește precum Făt Frumos, iar astăzi se poate bucură de un număr impresionant de cărți pe care nu mi le-aș fi putut permite dacă nu descopeream Târgul Cărții și ofertele sale, de exemplu.

Aici sunt volume care pornesc de la prețul de 1 leu. Tot aici găseșți cele mai căutate cărți, cei mai apreciați autor, cele mai noi apariții dar și cele mai valoroase cărți. Eu personal caut carti pentru copii în ramura anticariat, pentru că aici cărțile sunt extrem de ieftine și chiar pot alege pentru băiatul meu diverse volume pentru școală sau pentru că și le dorește, fără să plătesc prețul că la librărie.

Despre Târgul Cărții am mai amintit în câteva articole ale mele. Este singurul site din România a cărui ofertă este extrem de variată și în general când îmi doresc o carte, întâi o caut aici. În targulcartii.ro se împletește o librărie de succes și un anticariat avantajos, dând naștere unui loc magic în care orice iubitor de lectură poate fi plăcut surprins.

Acum când sacul moșului trebuie să se umple de daruri frumoase, cred că aici puteți găsi file de poveste pe gustul fiecărui cititor, numai bune de pus sub brad.

Dispăruți de Michael Grant, recenzie

Descrierea este pur și simplu atrăgătoare, nu ai cum să nu-ți dorești să citești cartea!

Cât ai clipi din ochi, toată lumea a dispărut. Dispăruți. Toți, cu excepția tinerilor. Au rămas fără nici un adult. Fără profesori, polițiști, doctori, părinți. Și tot așa de brusc dispar și telefoanele, internetul, televiziunea. Fără nici o posibilitate de a căuta ajutor. Și fără vreo șansă de a afla ce se întâmplă. Foametea amenință. Începe domnia sălbaticilor. O creatură sinistră pândește din umbră. Animalele devin mutante. Iar adolescenții se schimbă și ei, le apar talente noi, puteri inimaginabile, periculoase, mortale, care sporesc din zi în zi. Este o lume nouă și înspăimântătoare. Se aleg tabere, se pregătește o luptă. Cei puternici împotriva celor slabi. Iar timpul se scurge inexorabil: de ziua ta, dispari, la fel că toți ceilalți.

Și chiar așa a fost… într-o zi ca oricare altă într-o sala de clasă începe toate povestea și dintr-odată totul este tăcere, nu că ar dispărea cuvintele, ci este uimirea de a nu vedea profesorul care era în fața tuturor câteva clipe mai înainte, unii studenți dispar din scaunele lor și afară pe stradă, mășinile scapă de sub cotrol, rulând fără șoferii dispăruți și ei într-o clipă, absolut toți cei peste șaisprezece ani au dispărut și lumea se scufundă în haos.

Dispăruți este primul volum dintr-o saga de 6 părți care promite să mă subjuge și despre care veți mai auzi la mine pe blog.

Dispăruți de Michael Grant

Dispăruți de Michael Grant, păreri personale

Michael Grant are abordare diferită a acestui gen de lectură, aducând ușoare elemente de distopie într-un SF & Fantasy grandios. Chiar dacă am luat această carte pentru fiul meu, am citit-o și eu cu mare plăcere, curioasă de întorsătura pe care o vor lua lucrurile.

Povestea are multe personaje, ocupând diferite poziții în nouă lume plină de… dispăruți. Apar inclusiv acei ucigași sălbatici care sunt dispuși să facă totul pentru a avea respectul și supunerea celor din jur, chiar dacă acest lucru are la bază frica. Acest lucru mi s-a părut ciudat pentru că adolescenții au doar cincisprezece ani, dar sunt convinsă că în următoarele volume voi descoperi mai multe.

Pentru rolul principal, protagonistul ales este Sam. Sam, care a salvat un autobuz școlar cu ceva timp în urmă și a devenit un fel de lider pentru unii. încă de la început mulți copii demonstrează îl iubesc și îl respectă pentru gestul de eroism din trecut. Doar că protagonistul mai are câteva zile până la vârsta de 16 ani, când și el ar trebui să dispară la fel ca toți oamenii care au lăsat lumea pustiită.

Practic întregul volum se învârte în jurul amenințării dispariției iminente a lui Sam și autorul știe cum să te atragă și să te facă curios pentru a nu lăsa cartea din mână.

Povestea este cu adevărat originală, învăluită în mister încă de la început, pentru că toată acțiunea începe cu adulții care pur și simplu dispar.

Nu aflăm mai nimic și apoi încet începem să descoperim modul în care fiecare dintre personaje ascunde câteva secrete. Fiecare din cei rămași încep să capete diverse puteri și încearcă să facă față unei noi realități mai mult sau mai puțin logice.

Puterea devine parte din viata tinerilor și singurul lucru care rămâne este de a restabili ordinea și de a descoperi ce s-a întâmplat.

Dar băieții nu sunt în totalitate singuri…

În timp ce Sam se află în centrul acțiunii, apar tot mai multe personaje, unele din ele încearcă să se integreze în felul lor în noua lume, unde toți adulții au dispărut. Albert este dedicat dorinței de a păstra deschis un McDonald, Mary încearcă să depășească problemele sale în timp ce are grijă de cei mai mici… Lana și câinele ei, care se pierd în mijlocul pustietății când bunicul său a dispărut de la volanul mașinii descoperă noile sale puteri și totul ia o întorsătură neașteptată.

Ei bine este o poveste rapidă, plină de evenimente care se succed amețitor unul după altul, care nu te lasă să respiri, dând pagină după pagină și aproape nu realizezi când ajungi la final.

Voi ați citit-o? Cum vi s-a părut cartea?

• 57