Oops! It appears that you have disabled your Javascript. In order for you to see this page as it is meant to appear, we ask that you please re-enable your Javascript!

Mastering The Music Business, despre Industria muzicala romaneasca

Share the joy
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

„Ani de liceu cu emoţii la română
Scumpii ani de liceu
Când la mate’ dai de greu
Ani de liceu când ţii soarele în mâna
Şi te crezi legendarul Prometeu…”
Ce timpuri !
Am crescut cu liceenii, fedonand cântecul ori de câte ori aveam ocazia, la onomasticile prietenilor. Cu melodiile filmelor indiene, discuri de vinil şi muzica câtorva artişti pop străini, pe care industria muzicală românească îi aduce acum pe scenă, la serbările locale. Pentru divertisment, părinţii mă luau cu ei la spectacole unde asculatam şi fredonăm şlagărele titanilor muzicii uşoare româneşti… cu alte cuvinte butonul play a fost activat din pruncie…
Anii au trecut şi am făcut primii paşi spre cunoaşterea industriei muzicale româneşti, începând să iau muzica preferată pe caseta audio, pe primul meu walkman, care s-a transformat rapid în primul CD-player portabil. Încă mai am casete şi CD-uri originale, undeva ascunse în mansarda casei părinţilor mei. Căştile mi-au ţinut de cald , câteva ierni bune, iar spectacolele de divertisment s-au transformat încet, încet în concerte.
Concertele de acum douăzeci de ani, nu se compară cu grandoarea celor de astăzi, iar discotecile şi DJ-îi care mixau în sala mică din spatele cinematografului , nu reuşeau să potolesca setea de muzică. Astfel pub-urile în care câte un artist folk ne mângâia simmturile auditive, au devenit în scurt timp o modă obligatorie, iar concertele marilor artişti internaţionali se ţineau pe stadioane , unde veneau spectatori din toate ţările vecine, cântăreţii ţinând concertul, în general cu casă închisă.
Pe la sfârşitul facultăţii a apărut youtube, butonul F5 devenind cea mai uzată tasta pentru reload. A apărut formatul mp3, posibilitatea de a încarcă câteva melodii pe telefoanele tot mai performanţe şi megaconcertele în aer liber.
Industria muzicală românească a fost prezenţa în viaţă mea şi a tururor, evoluând în funcţie de anul de naştere al fiecăruia. Dacă pentru părinţii mei, altădată atât de iubitori de muzică, MTV-ul s-a schimbat cu taraf, chiar şi pentru mine, participarea la concertele care sunt mai departe de casă devine un pic anevoioasă, astfel recurg la canalele oficiale de pe youtube ale artiştilor mei preferaţi şi le iau muzică pe Ipod, ori de câte ori cobor cu piciul meu în parc.
Artiştii pe care altădată îi ascultăm pe vinil, îi văd la deschiderea a câte unui eveniment local mai cu ştaif sau pe scenă Casei de Cultură, aduşi de câte un impresar inspirat. În schimb artiştii români sunt prezenţi online prin canalele oficiale de pe diferite reţele de socializare.
Industria muzicală este în prezent unul dintre sectoarele cu cea mai spectaculoasă transformare şi cea mai rapidă creştere economică, schimbându-se enorm în ultimii ani, atât în România, cât şi la nivel internaţional.
Avantajul oferit de noile tehnologii digitale permite punerea muzicii de piaţă la costuri de producţie mai mici şi totodată distribuirea pe o scară mai mare. Internetul a fost factorul decisiv la creşterea industriei muzicale româneşti.
Pe de altă parte cealaltă componentă a acestei industrii, artiştii , favorizaţi de tehnologiile digitale care ajută la crearea muzicii şi moduri noi de a ascultă piesele preferate sau de a cumpără muzică, au început colaborări între ei schimbând rapid felul în care comunica.
Acest lucru este în favoarea noastră, a consumatorilor de muzică. Iar industria muzicală, ajutată de internet ne aduce idolii mai aproape.

Cel mai spectaculos salt a fost desigur noua modalitate de a achizitiona muzica online. De la a te deplasa la magazinul de muzica si a asculta albume intregi pana gaseai ceva sa iti placa , la comodul clik a fost un pas urias. Acum ai posibilitatea sa cumperi o piesa, un album sau toata discografia unui artist fara a te ridica din  fotoliul tau comod.

Pentru a învăța cât mai multe despre industria muzicală și mai ales pentru cum inflențează online-ul această industrie, se organizează în perioada 16 – 17 februarie 2016 (la Hanul Gabroveni din București) prima conferință internațională dedicată exclusiv industriei muzicale din România, sub numele de Mastering The Music Business.

Eu v-am expus cativa pasi pe care industria muzicala din Romania , i-a facut prin fata mea, cu siguranta voi ati vazut altii, asa ca va astept  la Mastering The Music Business sa vedem ce si cum… play...

prima-conferinta-dedicata-industriei-muzicale-din-romania-600x150

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Be the first to comment on "Mastering The Music Business, despre Industria muzicala romaneasca"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*