Ai insomnii? Iată câteva trucuri eficiente pentru un somn bun

somn bun
Share the joy
  • 67
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Ai insomnii? Iată câteva trucuri eficiente pentru un somn bun

Somnul este un lucru foarte important pentru sănătatea noastră. Când nu dormim suficient sau nu ne odihnim bine, ne putem simți obosiți, fapt ce ne va afecta performanța, inclusiv capacitatea de a gândi clar, de a reacționa rapid și chiar de a ne aminti lucruri minore. Acest fapt ne poate determina să luăm decizii pripite care să pună în pericol diverse taskuri asupra cărora suntem responsabili. De altfel este un fapt științific dovedit că oamenii care nu dorm bine sunt mai predispuși la accidente, de aceea astăzi va las câteva sfaturi pentru a avea un somn odihnitor.

Bineînțeles că stabilirea unui program de somn și a unui program de activității fizice zilnice vor forma o rutină de somn sănătoasă. Însă acest lucru nu este întotdeauna posibil de aceea putem apela la sedatif pc preț de câteva seri la rând sau la unele trucuri ce vor ajuta la obținerea relaxării pentru a adormi mai repede.

Factori care duc la insomnii

Gândiți-vă la toate acele lucruri care pot distruge un somn bun. De la stresul resimțit la locul de muncă sau responsabilitățile familiale, până la provocări neașteptate, cum ar fi o boală teribilă, că tot trăim acum sub amenințarea COVID. Nu este de mirare că un som de calitate poate fi uneori dificil de obținut.

Deși este posibil să nu putem controla factorii care ne pot influență în mod negativ, iar stresul suplimentar provocat de situația pandemică în care ne aflăm ar putea agrava unele probleme printre care și lipsa somnului, putem adopta obiceiuri care promovează o odihna mai bună.

Formați-vă și respectați orarul de somn

Perioada de timp recomandată unui adult sănătos este de cel puțin opt ore de somn. Majoritatea dintre noi nu trebuie să petreacă mai mult de opt ore în pat pentru a a avea parte de odihnă, însă uneori starea de somn întârzie să apară, așa că ideal ar fi să ne „educăm” ceasul intern.

Astfel dacă vom merge la culcare și ne vom trezi la aceeași oră în fiecare zi, vom forma un ciclu somn veghe bine stabilit. Pentru acest lucru trebuie să păstrăm acest orar inclusiv în weekenduri.

somn bun

Fii atent la ceea ce mănânci și la ce bei

Un stomac prea plin sau prea gol, nu ne va lăsa să adormim liniștiți. De aceea trebuie să evităm să luăm cina chiar înainte de culcare, pentru că poate crea un disconfort care ne va ține treaz.

De asemenea, trebuie să fii atent cu nicotina, cofeina și alcoolul. Efectele stimulante ale nicotinei și cofeinei durează câteva ore și pot influenta negativ calitatea somnului. Deși alcoolul ne poate face să fim somnolenți, acesta ne poate perturbă somnul mai târziu în noapte.

Desigur un stomac gol, va face creierul nefericit și somnul se va instala cu greutate. Ideal este o cină ușoară, luată câteva ore înainte de a merge la somn și un ceai de tei cu miere.

Un dormitor dedicat înseamnă somn garantat

Ideal este să avem o cameră special pentru dormit. Coloana vertebrală poate avea de suferit dacă stăm toată ziua în pat uitându-ne la televizor sau dacă adormim chirciți pe canapea.

O saltea bună, lenjerii răcoroase și draperii întunecate sunt întotdeauna o investiție excelentă pentru un somn sănătos și o sănătate înfloritoare.

Unele activități relaxante înainte de culcare, precum ar fi o baie cu săruri de lavandă sau utilizarea unor tehnici de relaxare, pot promova un somn mai bun.

Evitați să „trageți un pui de somn”

Obiceiul de a ațipi în timpul zilei poate interfera cu somnul de noapte. Dacă totuși este necesar să „ne tragem sufletul” într-o zi încărcată, timpul în care ne permitem un pui de somn nu trebuie să depășească jumătate de oră.

Stresul, inamicul somnului

Stresul face parte din viață noastră. Grijile și preocupările noastre care ne ocupă mintea înainte de a adormi pot duce la o noapte lipsită de somn. Managementul stresului poate fi o tehnică de ajutor, în timp ce meditația poate ușura anxietatea.

Aproape toată lumea are din când în când o noapte de nesomn, cu toate acestea, dacă nopțile nedormite încep să se adune și niciun sfat din cele de mai sus nu vă ajută, ideal ar fi să vorbiți cu medicul vostru.

  • 67
  •  
  •  
  •  
  •  

3 Comments on "Ai insomnii? Iată câteva trucuri eficiente pentru un somn bun"

  1. Multumim pentru sfaturi.

  2. Un articol util!

  3. Mulțumim pentru sfaturi!Eu una nu am probleme cu somnul,am doi copii cărora nu li se termina bateriile niciodată și au grija ca de fiecare data mami sa fie atât de obosita încât sa nu poată suferi de insomnii

Leave a comment

Your email address will not be published.


*