Recenzie „13 Comori” de Michell Harrison

•
  •

13 Comori de Michell Harrison – recenzie carte

Hello readers,
Astăzi vin cu o propunere de carte absolut interesantă, un volum pe care l-am descoperit din întâmplare pe site-ul celor de la libris.ro: 13 Comori de Michell Harrison.

13 Comori face parte din saga cu același nume , scrisă de Michell Harrison și este primul volum din serie.

Departe de a fi o carte pentru copii, chiar dacă imaginea coperții o sugerează, 13 Comori este o narațiune foarte descriptivă, presărată de o mulțime de detalii, extrem de fluentă și care ne scufundă în lumea folclorului britanic din secolul trecut. În acea perioadă se pare ca zânele făceau parte din viața oamenilor şi poveștile lor erau prezente în viața tuturor, fiind un lucru normal ca bonele care slujeau în case având grijă de copii din familii cu o poziții înalte să întrețină existența lor prin povești. Desigur, acestea nu erau basmele pe care le știm, ci povești care au ajuns să -i îngrozească pe acei copii, fiind un fel de bau-bau al zilelor noastre. Practic era o metodă a acelor bone de a se răzbuna pe copiii care le făceau viața imposibilă și totodată un mijloc de a-i controla și a-i face să asculte.

În epoca victoriană era un lucru comun să se audă povești precum că zânele i-au furat pe copii pentru a-i duce în lumea lor sau că ii schimbau lăsând în locul lor creaturi din lumea întunecată ce luau înfățișarea celor răpiți. De altfel această este intriga centrală a cărții 13 Comori care m-a dus cu gândul la disparițiile misterioase ale copiilor, chiar și ale adulților răpiți de aceste creaturi și înlocuiți cu personaje din lumea lor.

13 Comori de Michell Harrison

În jurul acestor povești cu dispariții autorul ne invită să urmărim o poveste misterioase, creionată cu mare pricepere. Protagonista este o adolescență pe nume Tanya care se vede obligată să petreacă o mini vacanță în casa bunicii.

Povestea este foarte bine desenată și totul se potrivește până la cel mai mic detaliu. Lumea misterioasă în care ne afundăm ne poartă pașii în pădurea din jurul conacului bunicii însoțind-o pe Tanya și cățelul ei Oberon într-o aventură cu iz de SF.

Așadar, v-ați gândit vreodată cum ar fi să existe gnomi și zâne? Ei bine, această carte vă va răspunde la această dilemă într-un mod mai mult decât explicit.

Tanya este o fetiță cam ciudată, dar conform informațiilor din carte acest lucru este din motive întemeiate. De pe când era mică, copila vorbea singură , ceea ce îi amuză pe părinții acesteia, însă odată cu înaintarea în vârstă, acest lucru nu mai era chiar atât de amuzant, ci devenise de-a dreptul îngrijorător. După un timp, părinții acesteia divorțează, iar de atunci zânele îi fac farse chinuitoare deranjând-o constant din cauza faptului că a scris în jurnalul ei despre prezența neobișnuită a acestora.

Când mama ei se satură de toate lucrurile cauzate de Tanya, hotărăște să o ducă pe fetiță la conacul bunicii ei, unde să-și limpezească mintea o vreme.

Și de aici începe adevărata aventură cu întorsături de situație absolut neașteptate și momente de suspans ce vor ține cititorul cu sufletul la gură.

13 Comori de Michell Harrison

13 Comori…

Când Tanya găsește o biblioteca plină ochi cu cărți misterioase, decide că ar trebui să investigheze puțin camera. Scotocind prin sertare și prin biblioteca descoperă o brățară cu 13 talismane și o carte despre zâne. Crede că i-ar fi de folos, așa că le ia și pleacă spre camera ei unde trebuia să aibă mare grijă deoarece zâna din țeavă de la chiuvetă voia să îi fure brățara. Mica creatura pare ca adoră lucrurile strălucitoare precum era această brățară.

Doar că bunica Tanyei ascunde lucruri inimaginabile și în ultima vreme se comportă cel puțin ciudat…

Tanya se reîntâlnește cu un prieten din copilărie, Fabian, fiul administratorului pe nume Warlock, și împreună cu Oberon, câinele ei, cei trei vor descoperi lucruri ciudate, magice și misterioase, niște ,,catacombe” înfricoșătoare și vor scoate la lumina secrete îngropate adânc în istoria vechiului oraș. Protagoniștii noștri vor pune la cale planuri nebunești și vor descoperi noi camere ascunse în conac, ceea ce le va da un indiciu pentru următorul obiectiv care probabil ni se va dezvălui în următoarele volume.

Zânele încep să cauzeze din ce în ce mai multe probleme care îi vor pune în dificultate pe copii și pe cățel,  îngreunând deslușirea misterului din jurul celor 13 comori… talismanele de pe brațară.

La sfârșitul cărții găsim câteva surprize și răsturnări de situație la care eu cel puțin nu mă așteptam. Nu este un roman cu ritm trepidant, ci mai degrabă unul de-a lungul căruia trebuie să deschizi bine ochii și să ciulești urechile pentru a descoperi elemente misterioase, pieze ale unui puzzle atent decupate, pe care pagină după pagină autorul ne invită să îl rezolvăm.

În ceea ce privește personajele, toate sunt interesante. Mi-a plăcut Tanya care nu a primit o imagine de adolescentă rebela, chiar dacă are probleme grave cu familia din cauza abilității neobișnuite de a vedea zâne care la rândul lor îi fac zile fripte.

Fiecare personaj are rolul său în această poveste, mai mare sau mai mic, dar toate sunt importante și în mai multe cazuri pe parcursul poveștii fiecare capătă o misiune aparte.

13 Comori este un roman fantastic, o poveste potrivită tinerilor și adulților cărora le plac poveștile pline de fantezie și mister, unde vor găsi: zâne, dispariții, păduri întunecate, un conac străvechi, morți în circumstanțe ciudate, strămoși răufăcători, multe secrete și pasaje subterane care cine știe unde te conduc.

Ai curaj sa intri în lumea celor 13 Comori?

• 77
  •