Avantajele și dezavantajele antrenamentului acasă vs sală fitness

sport acasa
Share the joy
  • 30
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Avantajele și dezavantajele antrenamentului acasă vs sală fitness

Întotdeauna mi-am dorit să am mai mult timp pentru mine. Să citesc mai mult, să ascult muzică, să gătesc sau să petrec cu cei dragi și desigur pe lângă răsfăț și distracție, să îmi păstrez corpul tonifiat. Însă la fel ca mulți dintre voi, am foarte puțin timp liber pentru mers la sală și ori de câte ori am luat un abonament, abia am reușit să ajung toate orele.

Să nu mai vorbim că uneori ajungeam acasă atât de istovită după orele de muncă, încât nu mai aveam niciun chef să merg la sală. Însă sunt pe deplin conștientă că dacă vrei să te simți bine fizic și mental, grija față de corpul tău și deconectarea de la rutină zilnică pentru câteva exerciții fizice ar trebui să facă parte din viața ta și trebuie să faci orice pentru puțină mișcare.

Dacă v-ați promis să aveți mai multă grijă de voi și să începeți să faceți mișcare, în articolul de astăzi am adunat câteva păreri pro și contra mersului la sala vs fitness în casă.

Desigur, înainte de orice, trebuie să alegeți echipament sportiv potrivit, precum cel de pe acest site. Pentru acest lucru cel mai bine este să vă gândiți cu atenție la obiectivul antrenamentelor: să ardeți grăsimile, să creșteți masa musculară, tonifiere etc.

S-ar putea și să vă gândiți că amenajarea propriei săli de gimnastică acasă poate fi foarte scumpă, însă nu e chiar așa și totul depinde de obiectivele propuse și în ce doriți să investiți.

Avantajele antrenamentului acasă vs sală fitness – mișcare fără costuri suplimentare

1. Economisiți bani

Antrenamentul la domiciliu și amenajarea unei mini săli de gimnastică reprezintă o investiție inițială în echipamentele de fitness, iar astăzi există multe opțiuni adaptate tuturor bugetelor. În plus nu va trebui să plătiți abonament la sală pentru ca mai târziu nu mergeți așa cum doriți și acei bani îi investiți în echipamentul sportiv.

echipament sportiv pentru acasa

2. Economisiți timp

Antrenamentul acasă vă va oferi timp mai mult pentru alte activități. Chiar dacă aveți sala de sport în apropiere, antrenamentul acasă nu solicită timp extra cu pregătire/ transport. Totul este să vă puneți hainele potrivite și pantofii sport comozi, precum cei de aici și să începeți antrenamentul. Ideal ar fi să va formați o rutină de antrenament și exerciții programate pentru fiecare zi și rezultatele nu vor întârzia să apară.

3. Înveți să-ți cunoști și să-ți stăpânești limitele

Atunci când te antrenezi acasă câștigi încredere în tine și poți avea mai multă concentrare. Și la sala sunt două tipuri de persoane: cei care se antrenează singuri și cei care se antrenează împreună cu un prieten sau un trainer. Ambele categorii încearcă să relaționeze și cu ceilalți. Deși este foarte bine să socializezi și să te deconectezi câteva minute când te antrenezi, dacă vrei să-ți atingi obiectivele mai repede, în privat vei fi mult mai productiv fără întreruperi și fără stresul pe care ți-l generează posibilitatea ca oamenii să te privească.

În plus nu trebuie să aștepți să folosești un echipament specific, pentru că ai totul la dispoziție doar pentru tine.

Trebuie sa iei in calcul ca unele săli de sport sunt supraaglomerate sau la orele la poți merge probabil sunt atât de pline încât uneori este dificil să găsești un aparat liber. Așa că antrenamentul acasă vă va permite să vă antrenați în ritmul propriu, fără a fi nevoie să așteptați după cineva să termine antrenamentul.

4. Orar flexibil de antrenament

Când vă antrenați acasă, nu depindeți de programele, weekend-urile sau sărbătorile sălii de fitness. Aveți o flexibilitate totală pentru a vă antrena atunci când doriți și atât timp cât doriți.

5. Igienă maximă și distanțare socială

Pornind de la contextul pandemic în care ne aflăm, în acest moment alegerea de a practica un sport acasă este ideală. În propriul cămin te antrenezi într-un mod mai igienic, deoarece la sala odată cu transpirația și umiditatea, bacteriile proliferează și, deși nu mă îndoiesc că salile au un protocol de curățenie și întreținere, nu este același lucru să foloseșți aparatele și dispozitivele tale, față ce cele pe care le folosesc chiar și câteva zeci de persoane pe zi.

Dezavantaje ale antrenamentului acasă vs sala fitness

Desigur există și un revers al medaliei și la fel ca orice alt lucru are avantaje și dezavantaje și doar fiecare dintre noi poate hotărâ ce este mai bine pentru sine.

1. Perseverență și determinare

Atunci când alegi să lucrezi acasă trebuie să fii motivat și angajat că în orice alt lucru pe care ți-ai propus să-l faci. Pentru a te antrena acasă trebuie să fii mentalizat, nu este suficient să-l spui și să cumperi echipamentul potrivit, trebuie să și lucrezi la el. Nu trebuie să fie o obligație, ci ceva care îți face plăcere să realizezi.

Dacă tinzi sa devii delăsător, mai bine îți îndrepți atenția spre o sala atrăgătoare.

echipament sportiv gantere

2. Nu beneficiați de sfaturile personalizate ale unui trainer

Acasă nu aveți un antrenor personal care să va corecteze pozițiile sau mișcările greșite pe care le faceți, iar acest lucru ar putea avea un efect negativ pe termen lung. De aceea ar fi fine să știți ce exerciții puteți face și cum ar trebui să le faceți corect.

3. Diversitatea exercițiilor este mai limitată

La o sala fitness puteți găsi o mulțime de aparate fitness față de câte puneți avea acasă. Cu toate acestea, astăzi puteți găși echipamente 2in1 și exerciții combinate astfel încât doar imaginația v-ar putea pune limite în antrenamente.

4. Tentații

Când intrați în casă puteți fi tentați să nu păstrați intensitatea antrenamentului. Vă opriți pentru a ciuguli ceva, pentru a desface un suc sau o bere sau pur și simplu va piere cheful și preferați îmbrățișarea canapelei și un film.

Există oameni care trebuie motivați urmărind alți oameni care se antrenează, dacă faci parte dintre aceștia, atunci antrenamentul acasă nu e de tine.

Tipuri de exerciții și antrenamente acasă

Înainte de a cumpăra echipament fitness trebuie să te gândești la ce tipuri de exerciții urmează să faci și care sunt obiectivele pe care vrei să le atingi. În conformitate cu aceste obiective, veți avea nevoie de un echipament sau altul, dar ceea ce este cu adevărat important este să vă puteți asumă limitările atât mentale cât și fizice și să propuneți exerciții în funcție de condiția voastră fizică.

echipament sportiv bicicleta

Dacă nu sunteți prea hotărâți, ideal ar fi să consultați un trainer specialist sau să urmăriți paginile unui magazin specializat în echipament de fitness, precum este Hervis.ro de exemplu .
În principal poți alege între cele două domenii pe care să le abordezi la antrenamente indiferent dacă le faci la sală sau acasă: cardio și tonifiere sau culturism și creșterea masei musculare.

Cele mai bune accesorii pentru a-ți amenaja propria sala de sport acasă

Astăzi piața accesoriilor de fitness și a îmbrăcămintei sport oferă absolut tot ce ți-ai putea dori. Înainte multe dintre accesoriile necesare mișcării zilnice erau doar în sălile de sport profesionale. Acum însă acestea sunt disponibile pentru oricine iubește fitnessul și mișcarea.

Hervis.ro are accesorii și echipamente pentru toate gusturile și toate buzunarele. În plus, cele mai multe dintre ele sunt ușor de transportat, așa că, dacă plecați într-o călătorie sau doriți să vă antrenați în curte sau oriunde în afara casei, le puteți folosi și pe acestea.

  • De ce echipament ai nevoie pentru exercițiile cardio

Obiectivul principal al zonei cardio este de a arde grăsimile, a arde calorii și a pierde în greutate.

Pentru exercițiile cardio aveți nevoie de un antrenament care vă permite accelerarea ritmului cardiac și arderea caloriilor. Te poți descurca excelent cu o bicicletă eliptică, un stepper sau o bandă de alergare etc.

  • Echipament pentru tonifiere

Pentru tonifierea și conturarea mușchilor trebuie să ne concentrăm pe activității specifice ce lucrează diferiți mușchi ai corpului: picioarele, brațele, fesele, spatele etc.. Pentru acest tip de antrenament este recomandat să cumpărați gantere și greutăți de tot felul, benzi de cauciuc elastice, extensoare etc.

Si cel mai important: aveți nevoie de o camera în care sa puteți sa va antrenați. Ideal ar fi o camera goala sau puțin mobilata, cu ferestre largi ce se pot deschide și o oglinda în care sa va puteți supraveghe mișcările.

Tu unde preferi antrenamentul? Acasă sau la sala?

  • 30
  •  
  •  
  •  
  •  

4 Comments on "Avantajele și dezavantajele antrenamentului acasă vs sală fitness"

  1. Da, fac miscare acasa zilnic!!

  2. Anghelina Irina | iulie 26, 2020 at 8:07 am | Răspunde

    Din pacate nu am timp nici pentru antrenamentul acasă,nici pentru cel la sală. Dar asta nu inseamna ca nu fac mișcare,când ajung de la serviciu au grija copiii sa ma alerge prin toată curtea😁

  3. Valeria Chertes | iulie 26, 2020 at 2:02 pm | Răspunde

    Eu din păcate nu prea le am cu sportul ,nu am voie decât ceva foarte ușor.

  4. Claudia L Chivu | iulie 27, 2020 at 8:53 pm | Răspunde

    Fac mișcare zilnic, am o viață destul de activa!

Leave a comment

Your email address will not be published.


*