Starbucks deschide prima cafenea din Suceava
Cine nu a băut măcar o singură dată o cafea Starbucks?
Iată că cea mai celebră cafenea din toată lumea a ajuns în sfârșit la Suceava, loc unde în urmă cu ceva timp chiar a fost deschisă o petiție online pentru ca produsele Starbucks să fie și la îndemâna sucevenilor.
Starbucks este cel mai mare lanț de cafenele din lume, lider în domeniul inovării și al satisfacției clienților și a deschis astăzi 15 noiembrie 2019, prima cafenea din Suceava, situată la parterul centrului comercial, Iulius Mall, Calea Unirii 2-22. Cu această nouă locație, numărul total al cafenelelor Starbucks în România ajunge la 48.
Noua cafenea care se întinde pe o suprafață de peste 140m2 oferă aceeași experiență autentică pe care o cunosc iubitorii de cafea bună: un design modern, un decor care inspiră, cafele premium personalizate. Starbucks Suceava devine locul perfect atât pentru întâlniri de afaceri, cât și pentru momente de relaxare alături de prieteni sau de colegii de muncă.
„Ne bucurăm să ajungem la Suceava chiar în timp pentru sărbătorile de iarnă. Astfel sucevenii vor putea degusta băuturile de sezon în atmosfera festivă Starbucks. Prin această nouă cafenea facem un pas înainte în dezvoltarea rețelei noastre în zona Moldovei”, a declarat Karol Żuradzki, Director Regional pentru România, Bulgaria și Serbia.
Mai mult decât atât, cei care nu au timp să se bucure de experiența din cafenelele Starbucks, își pot savura cafeaua preferată „take away”. Conceptul „Adu-ți propriul termos” presupune că orice client Starbucks să vină oricând cu tumblerul preferat în cafenea pentru a primi 1 leu reducere la orice cafea achiziționată. Astfel clienții contribuie la protejarea mediului prin limitarea consumului de hârtie și consumă cafeaua Starbucks din cana sau termosul preferat.
Puțină istorie… Starbucks
Povestea Starbucks a început umil, în anii ’70 în Seattle USA, când trei prieteni au deschis un magazin numit „Starbucks” pentru a vinde boabe de cafea prăjite pentru cei care doreau să își prepare cafeaua acasă. Convinși de calitatea produsului, ei au împărtășit pasiunea și secretele unei cafele bune și modul de preparare pentru o aromă rafinată, fiecărei persoane care le-a trecut pragul. Toată lumea îndrăgea cafeaua Starbucks și curând cei trei prieteni au deschis încă trei magazine unde vindeau cafea prăjită.
Totul a continuat până când Howard Schultz, directorul de vânzări al companiei de aparate Hammarplast a fost curios să afle care este succesul cafelei Starbucks.
Schultz a călătorit la Seattle unde s-a îndrăgostit de pasiunea celor trei prieteni pentru cafea. Atât de puternică a fost emoția încât, la scurt timp, și-a dat demisia din Hammarplast și s-a alăturat Starbcuks ca manager de marketing și împreună au lărgit lanțul de magazine Starbucks.
Dacă până în acel moment, Starbucks a vândut doar boabe de cafea prăjite și mașini pentru a le măcina, după ce Schultz a a fost într-o călătorie în Italia unde și-a dat seama că îndrăgește cafenelele italiene, s-a gândit ca Starbucks poate face încă un pas spre nevoile publicului și sa înceapă să prepare cafeaua delicioasă chiar în magazinele lor.
Impresionat de acele locuri în care oamenii petreceau ore întregi discutând, în timp ce beau cafea în cupe mici, Schultz s-a întors din Italia cu ideea de a le oferi americanilor aceeași atmosfera ca a cafelelor italiene, unde aparatele de cafea espresso creau o atmosferă zgomotoasă, familiară, oferind o experiență unică.
Celor trei fondatori ai Starbucks nu le-a plăcut ideea cafelei italiene, dorindu-și ca misiunea Starbucks să rămână boabele de cafea prăjite. Ulterior au vândut lanțul de magazine lui Howard Schultz care și-a impus propria viziune transformând Starbucks într-o companie globală care oferă cea mai bună cafea din lume.
Misiunea lui Schultz era de a poziționa Starbucks ca fiind principalul furnizor mondial de cafea fina, fără a-și compromite niciodată principiile și a oferi clienților și partenerilor o experiență inspirată care le îmbogățește viața de zi cu zi.
Un logo de legendă!
Logo-ul Starbucks este inconfundabil însă astăzi are o fata noua, fiind modernizat. Cei trei prieteni nu iubeau numai cafeaua ci obișnuiau să se întâlnească pentru a citi și a comenta despre cărțile care le plac în timp ce degustau sortimentele de cafea.
Unul dintre cei trei era fascinat de Moby Dick. Într-o după-amiază, în timp ce tinerii vorbeau despre povestea căpitanului Ahab, care este obsedat să găsească o mare balenă albă, au decis să își boteze cafeneaua drept „ Starbucks ”, în semn de omagiu personajului Starbuck , primul ofițer al navei Pequod. Logo-ul inițial a fost desenat de designerul Terry Hakcler, care a mărturisit pentru The Seattle Times că a căutat o imagine care să reflecte seducția cafelei pentru noi toți, astfel încât s-a gândit la o frumoasă sirenă cu două cozi.
Despre AmRest
AmRest Holdings SE este unul dintre cei mai importanți operatori de restaurante din Europa, listați public. Portofoliul Grupului este format din cele patru branduri în franciză (KFC, Pizza Hut, Starbucks, Burger King) și cinci branduri pe care le deține (La Tagliatella, Blue Frog, Kabb, Bacoa, Sushi Shop). În prezent AmRest operează rețeaua de peste 2100 restaurante în segmentele Restaurante cu Servire Rapidă și Restaurante Casual Dining din 26 țări: Polonia, Republica Cehă, Slovacia, Ungaria, România, Bulgaria, Serbia, Croația, Slovenia, Austria, Rusia, Spania, Portugalia, Franța, Germania, Armenia, Azerbaidjan, China, Belgia, Iran, Italia, Luxemburg, Arabia Saudită, Elveția, EAU, Marea Britanie. Mai multe informații disponibile pe webpage: www.amrest.eu/en
Inaugurare Starbucks
Fideli valorilor care i-au propulsat pe primul loc în topul preferințelor iubitorilor de cafea, Starbucks continuă să împărtășească tuturor tainele cafelei, organizând periodic degustări.
Cu ocazia inaugurării cafenelei de la Suceava, am fost și eu prezentă în locația din Iulius Mall unde m-am răsfățat cu sortimente delicioase și am ascultat puțin din istoria celebrei cafele, ba chiar am învățat cum să prepar o cafea bună și cum să o combin pentru a pune în evidenta gustul plin și aromat.
Astfel am descoperit că felul în care preparăm cafeaua acasă este greșit de cele mai multe ori. Astfel experții Starbucks recomandă preparare la espressor, mod prin care sunt extrase uleiurile aromatice de cafea ce formează corpul delicioasei băuturi și creează întreaga amplitudine de gust a cafelei .
În cafenelele Starbucks se pot savura diverse sortimente de cafea și prăjituri selecte, dar totodată se pot achiziționa celebrele sortimente de cafea prăjită pentru a te răsfăța și acasă cu gustul inconfundabil al cafelei arabica. Cu ambalajul tip FlavorLock ce garantează prospețimea, aroma și savoarea cafelei, pungile protejează cafeaua prăjită de influențele externe precum oxigenul, lumina sau umiditatea ce ar putea altera calitatea acesteia.
Evenimentul a fost învăluit în cele mai sofisticate arome de cafea combinată cu voie bună, fotografii și multi oameni frumoși.
Ţie ce cafea îți place de la Starbucks?
Cred că este delicioasa cafeaua.