Top 5 metode prin care conservăm mai bine substanțele nutritive în timpul gătitului

substanțele nutritive
Share the joy
  • 135
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Top 5 metode prin care conservăm mai bine substanțele nutritive în timpul gătitului

Oficial s-au încheiat toate sărbătorile, atât pe rit vechi cât și pe rit nou. Desigur că toți am depășit limita și am comis unele excese culinare în timpul acestora, iar dacă e să începem anul cu o lista de rezoluții, o dietă și kilograme mai puține sunt de obicei în topul dorințelor noului an. Însă așa cum vă spun dintotdeauna, minunile nu există și pentru o viață sănătoasă și o siluetă de vis este nevoie de mișcare, hidratare și mâncare care să ofere corpului mulți nutrienți, dar calorii mai puține.

Dietele drastice nu funcționează, iar viața e făcută să fie gustată nu-i așa? De aceea este mai bine să păstrezi echilibrul între mâncarea gătita și cea crudă, dar mai ales între dulciuri, sucuri carbogazoase și mâncare fast food și salate și apă plata. Nu în cele din urmă dieta noastră ar trebui să se bazeze pe cantități mari de fructe, cereale integrale și legume, iar la sfarsit sa vina carnea si produsele de patiserie.

Dar cum știm cu adevărat să profităm de toate beneficiile fructelor și legumelor? Care sunt cele mai bune tehnici de preparare termica pentru conservarea tuturor elementelor nutritive ale alimentelor? Haide-ți să aflăm din articolul de astăzi!

Desigur mâncatul fructelor și legumelor proaspete este ideal deoarece în acest mod contribuția lor nutritivă rămâne intactă. Dar unele dintre acestea nu permit consumul lor în stare crudă și trebuie să aprindem aragazul, în acest caz trebuie să ținem cont de câteva recomandări pentru ca substanțele nutritive să nu dispară.

Mâncarea este medicament, conservă substanțele nutritive în timpul gătitului!

Gătitul presupune în general transformarea termica a mâncării. Practic, toate tehnicile de gătit constau în folosirea focului sau a congelării pentru a combina și transforma diverse ingrediente. Dar în urma acestor acțiuni, ingredientele se modifică, dar procese chimice schimbă complet textura și gustul și pot modifică de asemenea valoarea substanțelor nutritive.

Pentru a conserva nutrienții din alimente, trebuie să se țină seama de o serie de trucuri simple atunci când gătim acasă și ca regulă generală, cu cât mai puțin timp supunem ingredientele la gătitul cu temperaturi înalte, cu atât mai puțini nutrienți se vor pierde.

Prin urmare este clar că consumul de alimente în starea lor naturală este cel mai bun mod de a profita la maxim de beneficiile acestora și de a aprecia toată aroma lor. Aceasta este modalitatea ideală de a consuma în special fructele și legumele, iar un mod ușor și sănătos este să pregătiți smoothie-uri și salate, sucuri sau tarte raw-vegan.

Gaspacho - Supă rece de roșiiDesigur unele alimente trebuie să fie gătite, altfel pot fi asociate unei toxiinfecții alimentare şi rezulta unele simptome precum cele de aici.

Folosiți produse de sezon pentru a obține aroma maximă și toţi nutrienții

Minimizarea pierderilor de nutrienți este rezultatul luării unor decizii corecte încă din supermarket. Dacă echilibrăm coșul zilnic cu ritmul consumului vom împiedica depozitarea alimentelor pentru o lungă perioadă de timp, în special a fructelor și legumelor.

Așadar încercați să consumați întotdeauna fructe și legume proaspete, fără să le păstrați prea multe zile în frigider.

Cele mai bune tehnici de conservare a nutrienților din alimente

Un exemplu foarte clar pentru a vedea cum alimentele pierd nutrienții este atunci când legume gătite sunt supra fierte. Fasolea verde devine moale, fără gust și maronie, astfel își aroma, textura și de asemenea o mare parte din nutrienții atât de valoroși.

  • Pregătiți întotdeauna ingredientele chiar înainte de a le mânca, pentru a nu le expune la aer sau la lumină, deoarece acest lucru duce la oxidarea vitaminelor. Ideal este să folosiți procese de gătire rapide, scurte și intense, care nu expun alimentele la apă sau oxigenul din aer prea mult timp.
  • Includeți fructe și legume bogate în vitamina C atunci când vă pregățiți smoothie-urile și sucurile proaspete pentru a îmbunătăți absorbția de nutrienți. Totodată adăugarea de oțet sau suc de lămâie în mâncare contribuie la conservarea vitaminelor și este o modalitate excelență de a menține culoarea legumelor.Smoothie din fructe cu lapte
  • Gătitul la aburi, salate și la grătar și chiar prăjelile dacă sunt efectuate corect sunt printre modalitățile de gătit care sunt corecte și păstrează calitățile fructelor și legumelor.

Blanșarea nu este doar o fiță de chef. Orice legumă gătită un timp scurt în apă clocotită, urmată de scufundarea ei într-un bol cu cuburi de gheață, va păstra intacte culoarea, substanțele nutritive și aroma.

Gătitul la oală sub presiune reduce timpul de fierbere și păstrează substanțele nutritive. Controlați întotdeauna timpul de gătire exact al fiecărui aliment, lăsând întotdeauna legume ușor crocante, fierte al diente.

  • În bucătărie este ideal să profităm de straturile exterioare și frunzele de fructe și legume ori de câte ori este posibil. Profitați întotdeauna de coajă alături de pulpă deoarece aceasta conține o mulțime de vitamine, minerale și fibre.
  • Când gătim legumele se spală întregi și se taie în momentul în care sunt adăugate în mâncare. Lumina, căldura, oxigenul sau scufundarea pentru mult timp în apă pot reduce vitaminele și mineralele, de aceea trebuie să evităm să expunem fructele și legumele la aceste agresiuni externe.

Acestea nu ar trebui să fie tăiate prea fin pentru a fi gătite. Cu cât împărțim legumele în părți mai mici cu atât există mai mult contact cu apa și o cantitate mai mare de minerale și vitamine se pierde în procesul de gătire.

De asemenea gătitul trebuie făcut într-o cantitate minimă de apă, pe care dacă este posibil să o folosim ulterior la sosuri sau alte preparate. Legumele trebuie adăugate în apă clocotită și nu înainte. Astfel timpul de gătit este redus foarte mult și nutrienții se vor păstra în interior.

Cu puțin ulei și temperaturi ridicate pentru a minimiza timpul de gătit putem efectua o prăjire rapidă și intensă, ideal în cuptorul care gătește mâncarea omogen și admite temperaturi foarte mari. Aşa se maximizează și gustul, păstrând nutrienții la valori maxime.

substanțele nutritiveTu cum obișnuiești să gătești pentru a păstra mai bine substanțele nutritive din alimente?

  • 135
  •  
  •  
  •  
  •  

2 Comments on "Top 5 metode prin care conservăm mai bine substanțele nutritive în timpul gătitului"

  1. Am mai invatat cate ceva și astăzi 😘

  2. Mulțumim pentru sfaturi.

Leave a comment

Your email address will not be published.


*